Bilety Świat Toli

Regulamin sprzedaży biletów online za pośrednictwem strony internetowej www.bilety-swiat-toli.pl

 
§ 1 
Postanowienia wstępne:

  1. Sklep internetowy Świata Toli, dostępny pod adresem internetowym www.bilety-swiat-toli.pl prowadzony jest przez Świat Toli Spółka cywilna z siedzibą w Poznaniu, pod adresem: Poznań (61-663), ulica Winogrady 10, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 9721349513, numer REGON 527767452.
  2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
   
§ 2
 Definicje

Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
  • Sprzedawca – spółka cywilna Świat Toli z siedzibą w Poznaniu, pod adresem: Poznań (61-663), ulica Winogrady 10, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 9721349513, numer REGON 527767452.
  • Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
  • Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego www.bilety-swiat-toli.pl;
  • Sklep internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.bilety-swiat-toli.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
  • Bilet – produkt prezentowany w Sklepie Internetowym uprawniający do skorzystania z warsztatów dostępnych w Świecie Toli;
  • Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  • Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  • Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  • Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  • Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  • Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Świat Toli s.c. a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
  • Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
  • Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
   
§ 3
 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.bilety-swiat-toli.pl umożliwiający dokonania zakupu biletów wstępu do Świata Toli – lokalu położonego w Poznaniu (61-663), przy ulicy Winogrady 10.
  2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  3. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
    • zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
    • warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
    • zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.
  4. Korzystanie ze sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
    • przeglądarka wraz z dostępem do Internetu,
    • aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
  5. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
  6. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.swiat-toli.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
   
§ 4
 Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego

  1. Umowa sprzedaży pomiędzy Kupującym, a Sprzedawcą zostaje zawarta w przypadku spełnienia wymaganych procedur zakupu biletów na stronie www.bilety-swiat-toli.pl
    1. złożenia przez Kupującego zamówienia on-line,
    2. uiszczenia przez Kupującego zapłaty za zamówienie przelewem bankowym on-line lub kartą płatniczą,
    3. otrzymania przez Kupującego potwierdzenia realizacji transakcji na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
  2. Dokonanie zakupu biletów w systemie on-line oznacza akceptację Regulaminu Sprzedaży on-line oraz Regulaminu Świata Toli. Regulaminy są dostępne na stronie internetowej www.swiat-toli.pl oraz www.bilety-swiat-toli.pl
  3. Zakup biletu on-line jest możliwy po uprzednim zaakceptowaniu klauzul dot. zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz po dokonaniu płatności zgodnie z wyborem użytkownika.
  4. Przy zakupie on-line biletów, płatności realizowane są przy pomocy przelewu elektronicznego i karty płatniczej.
  5. Bilety pozostają własnością Sprzedawcy do czasu odnotowania potwierdzenia dokonania zapłaty przez Bank Kupującego.
  6. Zapłata za zamówienie niepotwierdzona przez Bank Kupującego w ciągu 60 minut od momentu zamówienia, powoduje automatyczne anulowanie zamówienia.
  7. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6.
  8. Poprzez system sprzedaży on-line można kupić bilety wstępu jak również zakupić usługi dodatkowe, w szczególności organizację przyjęć a także inne atrakcje szczególne.
  9. Aby otrzymać fakturę VAT należy w procesie zamawiania zaznaczyć opcję – Faktura VAT – oraz podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia.
  10. Faktura zostanie wysłana drogą elektroniczną na wskazany przez nabywcę adres e-mail.
  11. Osoby dokonujące płatności za pośrednictwem banku zagranicznego powinny uwzględnić koszty pośrednictwa bankowego, ponieważ tylko pełna zapłata w wyznaczonym terminie gwarantuje realizację zamówienia przez Świat Toli.
  12. Rejestrować można się na stronie www.bilety-swiat-toli.pl. podając imię, nazwisko, adres e-mail oraz ustalając i wpisując hasło.
  13. Możliwy jest zakup biletu online bez konieczności rejestracji na stronie www.bilety-swiat-toli.pl.
  14. Poprzez system sprzedaży on-line dostępne są bilety uprawniające do jednorazowego wejścia na bawialnie oraz poszczególny warsztat jak również na określony ilościowo karnet wejść.
  15. Aktualny grafik dni i godzin otwarcia Świata Toli oraz organizowanych wydarzeń podawany jest na stronie www.swiat-toli.pl lub innych kanałach komunikacji.
  16. Bilety upoważniają do wejścia na określony dzień i godzinę na którą zostały kupione.
  17. Szczegółowy program warsztatów oraz cennik dostępne są na stronie www.swiat-toli.pl
  18. W przypadku spóźnienia, nie przysługuje zwrot opłaty za bilet ani wymiana biletu na inne zajęcia.
  19. W systemie sprzedaży on-line można kupić bilety indywidualne i grupowe.
  20. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży on-line w każdej chwili, bez podawania przyczyn.
  21. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia.
   
§ 5 
Dostawa i wykonanie

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym www.bilety-swiat-toli.pl.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 60 minut od chwili zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  4. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
  5. Dostawa zamówionych Produktów realizowana jest za pośrednictwem:
    • Przesyłka elektroniczna (e-mail),
    • osobistego odbioru zamówionego towaru w siedzibie Sprzedającego.
  6. Termin realizacji dostawy wynosi 24 godziny i liczy się od dnia wysłania przez Klienta Zamówienia.

§ 6
 Ceny i metody płatności

  1. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny.
  3. Dostępne formy płatności:
      1. Karty płatnicze:
        • Visa
        • Visa Electron
        • Mastercard
        • MasterCard Electronic
        • Maestro
      2. Blik
      3. Przelew Internetowy
      4. Karta Kredytowa

§ 7
 Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość

  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
  3. Prawo do odstąpienia umowy nie dotyczy produktów wysyłanych drogą cyfrową.
  4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@swiat-toli.pl – o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia.
  5. Dla zachowania terminu do odstąpienia od umowy na odległość wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
 
§ 8 
Reklamacje i gwarancja

  1. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad. Obowiązuje ustawowe prawo odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady) w zakresie określonym w art. 556 oraz art. 556[1]-556[3] i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
  2. Jeżeli Klientem jest Przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
  3. Reklamacje można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej wysyłając wiadomość e-mail na adres: biuro@swiat-toli.pl
  4. Wszelkie reklamacje wymagają zgłoszenia w ciągu dwóch dni roboczych od momentu zakupu biletów, na adres biuro@swiat-toli.pl lub w siedzibie Świata Toli.
  5. W składanej reklamacji zaleca się:
    1. podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
    2. określenie żądania dotyczącego sposobu usunięcia wady (wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile wada jest istotna);
    3. podanie danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep. Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają formę jedynie niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podania zalecanych informacji.
  6. Prawidłowo zgłoszone reklamacje zostaną rozpatrzone nie później niż w ciągu 7 dni liczonych od momentu otrzymania informacji o powstałej nieprawidłowości, zaś w przypadkach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu 14 dni.
  7. W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi – o ile Sprzedawca uzna to za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, wadliwy towar należy wysyłać na adres Sprzedawcy.
  8. Reklamacje dotyczące płatności należy zgłaszać do Operatora Płatności Autopay S.A. siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6 za pośrednictwem portalu https://pomoc.autopay.pl/kontakt

§ 9
 Zwrot i wymiana biletów

  1. W przypadku, gdy wstęp na zajęcia w Świecie Toli nie będzie możliwy z przyczyn leżących po stronie Świat Toli s.c., Spółka przyjmować będzie zwroty biletów oraz dokonywać zwrotu wpłaconej kwoty.
  2. Zwrotu można dokonać w siedzibie Świata Toli bądź drogą e-mailową na adres biuro@swiat-toli.pl
  3. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  4. Świat Toli s.c. nie przewiduje anulacji zakupionych poprzez system rezerwacji online biletów i informuje o braku możliwości ich zwrotów.
  5. W przypadku odwołania warsztatów, wydarzeń lub zamknięcia przestrzeni Świata Toli przez Sprzedawcę, Klient zostanie poinformowany drogą mailową o możliwości otrzymania zwrotu pieniędzy lub wymiany biletów na inne wydarzenia Świata Toli lub wejście do Świata Toli w innym terminie. W przypadku odwołania wydarzenia lub zamknięcia przestrzeni Świata Toli z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, w szczególności w związku z decyzjami wydanymi przez jednostki administracji rządowej lub samorządowej (np. żałoba narodowa, klęski żywiołowe, zagrożenie epidemiologiczne itp.) Klientowi przysługuje voucher do wykorzystania na dowolne wydarzenie lub wejście do Świata Toli w innym terminie ważne w ciągu 12 miesięcy.
 
§10
 Ochrona danych Kupującego

  1. Administratorem danych osobowych jest Świat Toli Spółka cywilna, ul. Winogrady 10, 61-663 Poznań, NIP: 9721349513.
  2. Organizator przetwarza dane osobowe Kupującego jedynie w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z kupującym oraz w celu wszelkich działań niezbędnych do funkcjonowania systemu sprzedaży biletów.Przetwarzanie danych osobowych odbywać się będzie na podstawie i zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a i b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1), dalej – RODO.
  3. Dane osobowe będą przetwarzane do momentu odwołania zgody przez osobę, której dane dotyczą.
  4. Podanie danych osobowych przez Kupującego jest dobrowolne, jednakże niezbędne w celu realizacji usług świadczonych przez Sprzedawcę.
  5. Wszelkie dane osobowe otrzymywane przez Świat Toli s.c. w ramach sprzedaży biletów będą wykorzystywane w celu wykonania umowy sprzedaży biletów.
  6. Wszelkie dane osobowe otrzymywane przez Świat Toli s.c. w ramach sprzedaży biletów wykorzystywane są w celach marketingowych wyłącznie po udzieleniu zgody przez osobę udostępniającą dane osobowe.
  7. Poprzez rejestrację w systemie sprzedaży on-line Kupujący wyraża zgodę na przechowywanie i przetwarzanie przez Świat Toli s.c. danych osobowych Kupującego w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z Kupującym oraz w celu wszelkich działań niezbędnych do funkcjonowania systemu sprzedaży biletów.
  8. Świat Toli s.c. powierza przetwarzanie danych osobom trzecim wyłącznie w celu realizacji usługi tj. podmiotom realizującym płatności elektroniczne. Przetwarzanie danych osobowych przez te podmioty odbywa się wyłącznie w celu realizacji zamówień złożonych przez Kupującego.
  9. Świat Toli s.c. informuje, że Kupujący ma prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich poprawiania zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt b RODO. Każdy Kupujący ma prawdo do informacji na temat swoich danych zgromadzonych w przez Organizatora, jak i prawo do korekty, zablokowania i usunięcia tych danych. Kupujący ma również prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przez jej cofnięciem. Kupujący ma prawo wniesienia skargi do organu nadzoru, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

§11
 Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną

  1. Świat Toli s.c. podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
  2. Klient może powiadomić nas o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: biuro@swiat-toli.pl
  3. W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.
  4. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
 
§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
    • Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
    • Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.). Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
 
§13 
Postanowienia końcowe

  1. Vouchery zakupione w siedzibie Świata Toli oraz za pośrednictwem strony internetowej www.bilety-swiat-toli.pl nie mogą być kopiowane, przerabiane, skanowane.
  2. Świat Toli s.c. nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup biletów przez Kupującego.
  3. Świat Toli s.c. nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet
  4. Świat Toli s.c. zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  5. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
  6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Świat Toli s.c. a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na naszą siedzibę.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827).
  8. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.